Παρασκευή 5 Οκτωβρίου 2007

ΗΜΕΡΙΔΑ
«ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑΚΑ ΑΔΙΕΞΟΔΑ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ & ΑΤΤΙΚΗ.
ΑΙΤΙΑ - ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ - ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΕΣ ΛΥΣΕΙΣ»
ΑΘΗΝΑΣ,10 ΙΟΥΝΙΟΥ 2002
ΤΕΧΝΙΚΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΕΛΛΑΔΑΣ

ΚΗΦΙΣΟΣ & ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΣ ΔΑΚΤΥΛΙΟΣ.

Εισηγητής : ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΑΛΩΝΙΑΤΗΣ






Το ΥΠΕΧΩΔΕ κατασκευάζει , στα πλαίσια του ενδιάμεσου δακτυλίου , λεωφόρο ταχεία κυκλοφορίας από την Αγ. Αννης έως την παραλιακή λεωφόρο πάνω από τον Κηφισό που θα ενώνει την εθνική οδό με την παραλιακή λεωφόρο και την νέα λεωφόρο Ανδρέα Παπανδρέου που θα ενώνει την παραλιακή με το λιμάνι του Πειραιά και θα καταλήγει στο Σχιστό .
Πρέπει να σημειώσουμε ότι τόσο το Πολυτεχνείο , όσο και γενικότερα η επιστημονική κοινότητα έχει ταχθεί ενάντια σε αυτό το έργο , πριν ακόμη το έργο ενταχθεί στον λεγόμενο Ολυμπιακό Δακτύλιο , διατυπώνοντας την θέση ότι η κατασκευή του πρόκειται να αυξήσει τον όγκο των οχημάτων που θα διοχετεύονται στην παραλιακή λεωφόρο επιδεινώνοντας ακόμη περισσότερο την αποκοπή της παραλιακής ζώνης από τον αστικό ιστό και κατ επέκταση από τους κάτοικους που θα έπρεπε να είναι οι αποκλειστικοί "χρηστές" του χώρου.
Ακόμη οι πανεπιστημιακοί και οι επιστήμονες τονίζουν ότι η κατασκευή του έργου , λεωφόρος ταχείας κυκλοφορίας με τρεις λωρίδες ανά κατεύθυνση και μια service root , που θα εξυπηρετεί με βάση το ίδιο το ΥΠΕΧΩΔΕ 150.000 έως 200.000 αυτοκίνητα ανά κατεύθυνση ημερησίως, πρόκειται να δημιουργήσει σοβαρά προβλήματα στην περιοχή τόσο με την αλλαγή του μικροκλίματος όσο και με την επιβάρυνση που θα προκαλέσει ο τεράστιος όγκος οχημάτων που θα περνούν από την περιοχή.
Τονίζουν ότι θεωρούν πέρα και έξω από κάθε επιστημονική λογική το κλείσιμο των εκβολών ενός ποταμού που ας σημειωθεί κι όλος ότι προστατεύεται με νόμο στις πήγες του. (ΦΕΚ 632/27.6.94).

ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΣ ΔΑΚΤΥΛΙΟΣ & ΛΕΩΦΟΡΟ ΚΗΦΙΣΟΥ

Με την εκπόνηση του φακέλου της ανάληψης των Ολυμπιακών Αγώνων η λεωφόρος Κηφισού εντάχθηκε στα συγκοινωνιακά έργα και συγκεκριμένα αποτέλεσε μέρος του Ολυμπιακού Δακτυλίου για την εξυπηρέτηση των ολυμπιακών έργων στο παραλιακό μέτωπο.
Στην παρέμβαση της επιτροπής κατοίκων ενάντια στο οδικό έργο στον Κηφισό η ολυμπιακή επιτροπή ισχυρίστηκε ότι το έργο είναι αναγκαίο για την εξυπηρέτηση των γηπέδων μπειζ μπολ και σοφτ μπολ καθώς και του μπιτς βόλεϊ που θα γίνονταν στο παραλιακό μέτωπο.
Μετά την μετατροπή των σχεδίων από την ολυμπιακή επιτροπή και την μεταφορά των γηπέδων σε άλλες περιοχές επισκεφθήκαμε των γ.γ. του ΥΠΕΧΩΔΕ και του εκθέσαμε την άποψη μας για την χρησιμότητα του έργου από την στιγμή που:
· Το γήπεδο του μπιτς βόλεϊ και τα έργα στον Ιππόδρομο μπορούν να εξυπηρετηθούν από τις λεωφόρους Συγγρού και Θησέως.
· Το γήπεδο Καραϊσκάκη καθώς και το ΣΕΦ μπορούν να εξυπηρετηθούν τόσο από τις προαναφερόμενες λεωφόρους όσο και από την γέφυρα Καραϊσκάκη μέσω της οδού Πειραιώς.
Απάντηση στην θέση αυτή δεν πήραμε, ούτε από την ηγεσία του ΥΠΕΧΩΔΕ ούτε από των εκπρόσωπο της ολυμπιακής επιτροπής στην συζήτηση της προσφυγής που έχει κάνει η επιτροπή κατοίκων στο Συμβούλιο της Επικρατείας.
Στην πορεία εμφανίστηκε ως επιχείρημα από την ολυμπιακή επιτροπή αλλά και από τους υπέρμαχούς της λεωφόρου η ανάγκη σύνδεσής της εθνικής οδού με το λιμάνι μέσω της λεωφόρου Παπανδρέου για την κίνηση προς τις ολυμπιακές εγκαταστάσεις, των επισκεπτών που θα διαμένουν στα κρουαζιερόπλοια που θα είναι ελλιμενισμένα στο Πειραιά.
Επιχείρημα που κατέπεσε μετά την απόφαση του ΥΠΕΧΩΔΕ και της ολυμπιακής επιτροπής να μην προχωρήσουν στην ένωση της λεωφόρου Παπανδρέου με το λιμάνι.
Γίνεται φανερό ότι τα περί ολυμπιακού δακτυλίου αποτελούν προπέτασμα καπνού για να ενταχθεί το έργο στα ολυμπιακά έργα και να χρησιμοποίηση η κυβέρνηση τον ολυμπιακό νόμο που εμποδίζει την αντίδραση των κατοίκων, και να εξασφαλίζει την απρόσκοπτη κατασκευή ενός έργου που σχεδιάστηκε πριν δεκάδες χρόνια με την λογική εκείνης της εποχής για τα οδικά έργα και για να εξυπηρετήσει τα συγκοινωνιακά προβλήματα εκείνης της εποχής αλλά και την λογική της υποταγής στο Ι.Χ.





Οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις από το οδικό έργο στον Κηφισό για το Μοσχάτο και το Νέο Φάληρο

Οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις από το οδικό έργο υπεράνω και κατά μήκος του Κηφισού στην περιοχή Μοσχάτου – Νέου Φαλήρου αναγνωρίζονται επιγραμματικά ως σοβαρές και από την Περιβαλλοντική Θεώρηση των «Ζέκκου – Καλουδιώτη».
Σημειώνεται ότι οι περιοχές Νέου Φαλήρου και Μοσχάτου στις οποίες αναφερόμαστε (από Πειραιώς μέχρι τη Λεωφόρο Ποσειδώνος) είναι περιοχές με καθαρά χρήση κατοικίας. Στις εν λόγω περιοχές δεν καταγράφονται χρήσεις μεταποίησης ή άλλες. Σημαντικό στοιχείο πρόσθετα επιβαρυντικό στοιχείο, σε όσα θα αναφερθούν κατωτέρω, είναι ότι τα ακραία τμήματα της κατασκευής θα απέχουν μόλις 15 μέτρα ή και λιγότερο από τα μπαλκόνια των διαμερισμάτων των παρακηφίσιων πολυκατοικιών. Συνοπτικά οι επιπτώσεις αυτές είναι οι εξής :

1. Ηχορρύπανση : Με θεσμοθέτημένο όριο ηχοστάθμης L10 τα 70 db(Α), οι μελέτες του ΥΠΕΧΩΔΕ προβλέπουν για την περιοχή στάθμη 79 μέχρι 81 db(Α). Οι μελέτες αυτές αναφέρονται σε δύο λωρίδες κυκλοφορίας και όχι σε τρεις που τελικά θα κατασκευαστούν. Σημειώνεται ότι, επειδή η κλίμακα των μετρήσεων ήχου είναι λογαριθμική, για κάθε αύξηση τριών (3) μονάδων η διαχεόμενη δια του ήχου ενέργεια στο περιβάλλον διπλασιάζεται. Ο ειδικός σε θέματα ηχορρύπανσης καθηγητής του ΕΜΠ Κος Καμπουράκης μας πληροφόρησε, ότι με τέτοια επίπεδα ηχορρύπανσης οι παρακηφήσιοι τουλάχιστον κάτοικοι θα αναγκαστούν να εγκαταλείψουν τα σπίτια τους και η χρήση κατοικίας παρά τον Κηφισό θα αλλάξει. Το γεγονός ότι η πηγή του ήχου θα είναι υπερυψωμένη επιδεινώνει το πρόβλημα ( αν ήταν αλλιώς θα τοποθετούσαμε τις καμπάνες των εκκλησιών χαμηλά ). Στις περιβαλλοντικές μελέτες αναφέρεται ως πιθανή μελλοντική αναγκαιότητα ακόμα και η τοποθέτηση ηχοπετασμάτων στα μπαλκόνια των ανώτερων διαμερισμάτων
2. Η ατμοσφαιρική ρύπανση : Προβλέπεται δραματική καθώς δεκάδες χιλιάδες αυτοκίνητα και μάλιστα και βαρέως τύπου, προβλέπεται ότι θα διέρχονται από την οδογέφυρα, η οποία μάλιστα μέσω της λεωφόρου Ανδρέα Παπανδρέου θα διασυνδέεται με το επιβατικό λιμάνι στον Πειραιά και το εμπορικό στο Πέραμα.
3. Κίνδυνος Μεγάλου Ατυχήματος : Φορτία τοξικών, καυσίμων και υγραερίων δια της οδογέφυρας εγκυμονούν κινδύνους ατυχήματος με πολλά θύματα, δεδομένης της χρήσης κατοικίας της περιοχής και της εγγύτητας της λεωφόρου με τις κατοικίες.
4. Αισθητική Ρύπανση : Το ογκώδες αυτό έργο ευρίσκεται απολύτως εκτός της κλίμακας, που επικρατεί στην περιοχή και θα κυριαρχεί στο τοπίο, σκιάζοντας μάλιστα τις παρακηφίσιες κατοικίες κάτω του τρίτου ορόφου των πολυκατοικιών.
5. Φωτεινή Ρύπανση : Ο απαιτούμενος ισχυρός φωτισμός του οδικού έργου, δεδομένης και της εγγύτητάς του με κατοικίες, θα δημιουργήσει πρόσθετη όχληση στους κατοίκους.
6. Αλλαγή του μικροκλίματος : Το έργο λόγω του μεγάλου όγκου του έχει μεγάλη θερμοχωρητικότητα. Θα απορροφά, ως εκ τούτου, μεγάλα ποσά θερμότητας κατά τις θερμές ώρες της ημέρας, ιδιαίτερα το καλοκαίρι, τα οποία θα αποδίδει αργότερα, αλλάζοντας δραστικά το μικροκλίμα της περιοχής και δημιουργώντας δυσμενείς συνθήκες διαβίωσης για τους κατοίκους. Το πρόβλημα προβλέπεται ιδιαίτερα σημαντικό κατά τις ημέρες καύσωνα, που προβλέπονται τα επόμενα χρόνια συχνές.
7. Μόλυνση και έντομα : Ο Κηφισός θα σκιαστεί από την οδογέφυρα, αλλά θα παραμείνει ανοικτός. Τα προβλήματα των οσμών από τα λύματα που απορρίπτονται και τα έντομα που ενδημούν και σήμερα στα λιμνάζοντα νερά, θα ενταθούν σε μεγάλο βαθμό. Ο Κηφισός στην περιοχή Μοσχάτου Νέου Φαλήρου θα μεταβληθεί κατ’ ουσία σε ανοικτό και ανήλιαγο οχετό.
Αξίζει να επαναλάβουμε και να τονίσουμε, ότι η μελέτη αυτή, που αποτελεί και την βασική περιβαλλοντική μελέτη του έργου, αφορά διαφορετικό έργο από αυτό που κατασκευάζεται σήμερα, αφού αναφέρεται σε κατασκευή αερογέφυρας με δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση και στήριξη στο κέντρο με την μορφή ύψιλον και όχι σε τρεις λωρίδες ανά κατεύθυνση με στήριξη στο άκρο του ποταμού.
Συμπερασματικά το περιβάλλον και οι συνθήκες διαβίωσης και ποιότητας ζωής θα υποβαθμιστούν δραματικά λόγω του έργου στις περιοχές Μοσχάτου και Νέου Φαλήρου και οι κάτοικοι θα έχουν πολύ σοβαρά προβλήματα υγείας, εκ των, κατά τα ανωτέρω, επιπτώσεων σε αυτούς.
Ανω Εικόνα : Ο Κηφισός ποταμός σήμερα στην περιοχή Μοσχάτου - Νέου Φαλήρου.

Κάτω Εικόνα : Η οδογέφυρα στο ήδη κατασκευασμένο τμήμα της στην περιοχή Σεπολίων. Διακρίνονται επίσης οι παρακηφίσιοι λεωφόροι.



Πολιτική εξουσία και Κηφισός

Όσο αφορά την τοποθέτηση των πολιτικών και υπηρεσιακών παραγόντων του ΥΠΕΧΩΔΕ , πρέπει να σημειώσουμε ότι αποτελεί μνημείο λειτουργίας του ελληνικού κράτους και συνίσταται από μια σειρά αλληλοσυγκρουόμενων και αντιφατικών θέσεων και αποφάσεων, αλλά και από μια σειρά υποσχέσεων που αποδεικνύονται , σχεδόν αμέσως , αν όχι ανυπόστατες πάντως χωρίς βάση.
Αξίζει να πούμε χαρακτηριστικά ότι έχει κατατεθεί ερώτηση για το θέμα ΤΡΕΙΣ φορές στην ελληνική Βουλή και ο υπεύθυνος υπουργός απαξίωσε να απαντήσει .
Μάλιστα ενώ τόσο ο τότε γ.γ. Δημόσιων Έργων του ΥΠΕΧΩΔΕ κ .Χρυσικόπουλος στις 15/2/98 , ενοποιών κατοίκων και δημοτικών αρχών σε συνάντηση στο γραφείο του όσο ο τότε τέως γ.γ. Περιβάλλοντος του ίδιου υπουργείου και κατόπιν υποψήφιος Νομάρχης Πειραιά κ. Σαράφογλου στις 24/2/98 στο Δημοτικό Συμβουλίου Πειραιά, διαβεβαίωναν ότι θα αρθούν οι απαλλοτριώσεις στην περιοχή και θα εξεταστούν όλες οι εναλλακτικές λύσεις που πρότειναν επιστήμονες, κάτοικοι και τοπική αυτοδιοίκηση, ο τότε Υπουργός του ίδιου υπουργείου υπέγραφε απόφαση στις 23/2/98 (Δ12/0/30841) που δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ 188 24/3/98 με την οποία γίνονται επίσπευση στο οδικό έργο της κατασκευής της γέφυρας (αρχικός σχεδιασμός) και στις διαδικασίες απαλλοτριώσεις των σπιτιών των κατοίκων της περιοχής.
Σημειώνουμε ακόμη ότι στο ενδιάμεσο διάστημα μεταξύ υπογραφής της απόφασης και δημοσίευσης της στην εφημερίδα της κυβέρνησης , ο πρωθυπουργός της χώρας απαντώντας σε επιστολή της τότε Βουλευτού Πειραιώς και Νήσων Στέλλας Αλφιέρη αναφορικά με το θέμα (ΑΠΥ 9/3/98), την διαβεβαίωνε ότι το οδικό έργο θα εξεταστεί από μηδενική βάση και η κυβέρνηση πρόκειται να λάβει υπόψη της όλες τις εναλλακτικές προτάσεις.
Τέλος πρέπει να πούμε ότι το ΥΠΕΧΩΔΕ προσπαθεί να αποχαρακτηρίσει τον Κηφισό από ποτάμι έτσι ώστε να μην ισχύσει η νομοθεσία της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τα ποτάμια και τα ρέματα.
Αυτό προκύπτει τόσο από την εισαγωγική έκθεση της περιβαλλοντικής μελέτης για το οδικό έργο , όσο και από απάντηση του ΥΠΕΧΩΔΕ προς την επιτροπή αναφορών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου που έχουν προσφυγή κάτοικοι της περιοχή (237/96).





Επάνω Εικόνα : Πολύ μικρού πλάτους παρακηφίσιος συνοικιακός δρόμος στην περιοχή Μοσχάτου - Νέου Φαλήρου. Οι βάσεις της οδογέφυρας θα εφάπτονται του δρόμου και η ίδια θα απέχει λίγα μέτρα από τις προσόψεις των κτιρίων.

Κάτω Εικόνα : Αποψη του έργου σε άλλη περιοχή, όπου επικρατούν επαγγελματικές χρήσεις. Το έργο εδώ, λόγω προϋφισταμένων παρακηφίσιων λεωφόρων, απέχει σημαντική απόσταση από τα οικοδομικά τετράγωνα.
Σκέπασμα Κηφισού και κίνδυνος πλημμύρων .

Ένα ακόμη βασικό επιχείρημα του ΥΠΕΧΩΔΕ αλλά και των υπερασπιστών του έργου είναι ότι αυτό αποτελεί την μοναδική ελπίδα να κατασκευαστεί και το αντιπλημμυρικό έργο που θα σώσει, υποτίθεται της παραποτάμιες περιοχές από των κίνδυνο των πλημμύρων.
Απάντηση στα απατηλά ψευτοδιλήμματα που θέτουν οι υπερασπιστές του έργου δίνει ο καθηγητής Δημήτρης Κουτσογιάννης του τμήματος Πολιτικών Μηχανικών , Τομέας Υδατικών Πόρων του ΕΜΠ.
Στην εργασία που παρουσιάστηκε ο κ. Κουτσογιάννης αναφέρει ότι:
Η κάλυψη ενός ποταμού δεν αυξάνει το επίπεδο ασφάλειας από πλημμύρες. Αυτό συμβαίνει γιατί μια διατομή ενός ποταμού χωρίς οροφή είναι υδραυλικά πλεονεκτικότερη σε σύγκριση με την διατομή καλυμμένη από πάνω διότι οι τριβές που δημιουργούνται στην επαφή του νερού με την πλάκα της οροφής μειώνουν την παροχετευτική ικανότητα του ποταμού. Στο μειονέκτημα αυτό των σκεπαστών ποταμών θα πρέπει να προσθέσουμε και την δυσκολία επιτήρησης και συντήρηση καθώς και της αποκατάστασης βλαβών και της απομάκρυνσης ξένων σωμάτων που τυχόν από την ανάντη ελεύθερη κοίτη στην κατάντη σκεπασμένη κοίτη του ποταμού.
Ακόμη στην εργασία αναφέρεται ότι στον σχεδιασμό του έργου του Κηφισού δεν έχουν ληφθεί όλες εκείνες οι δικλίδες που θα αποτρέψουν την μετατροπή του σε «διώροφο» ποτάμι, όπως αναφέρεται, με αποτέλεσμα το έξω από το καλυμμένο τμήμα του να επεκτείνεται σε μεγάλη έκταση και να υπάρξει εκατόμβη ανθρώπινων θυμάτων.
Για τον Κηφισό, πάντα κατά των κ. Κουτσογιάννη θα έπρεπε να υιοθετηθεί επίπεδο ασφαλείας αντίστοιχο με αυτό ενός φράγματος (1:1000 η και αυστηρότερο).Τότε όμως η απαιτούμενη διατομή θα είχε πολύ μεγάλο πλάτος, τα έργα θα είχαν δυσβάσταχτο κόστος και το κύριο μέλημα μας δεν θα ήταν πώς να «βολέψουμε» τον αυτοκινητόδρομο εις βάρος του Κηφισού, αλλά πως θα χωρέσουμε τον Κηφισό σε βάρος του παρόχθιου δρόμου. Εν όψει αυτού του αδιεξόδου υιοθετήθηκε επίπεδο ασφαλείας μόλις 1:50, και αυτό με τις συνθήκες της δεκαετίας του 1970.
Με την σημερινή έντονη αστικοποίηση και αυτό το μη ικανοποιητικό επίπεδο θα έχει κατέβει, άγνωστο πόσο.
Σε άλλες πόλεις υπήρξε μεγαλύτερη προνοητικότητα. Στην Λάρισα για παράδειγμα τα έργα του Πηνειού μελετήθηκαν με επίπεδο ασφαλείας 1:1000.
Συμπερασματικά, καταλήγει η εργασία, το θέμα του Κηφισού ως ποταμού και όχι ως οδικού αξόνα, είναι ιδιαίτερα σοβαρό και μελετημένο σε βαθμό τελείως αναντίστοιχο με την σοβαρότητα του.
Όσο και αν τον Κηφισό τον έχουμε συνηθίσει σαν ένα ξεροπόταμο και όσο και να θέλουν να τον ξεχάσουν «θάβοντάς» τον και μετατρέποντάς τον σε αυτοκινητόδρομο, δεν θα πάψει να είναι ένα απειλητικό ποτάμι που πλημμυρίζει και σίγουρα θα θυμίζει κάθε τόσο την παρουσία του.

Ο «ρατσισμός» της εξουσίας

Στό κατώτερο τμήμα του Κηφισού, περιοχών Μοσχάτου και Νέου Φαλήρου, κατοικούν οικογένειες χαμηλών εισοδημάτων, οι οποίες δεν έχουν τη δυνατότητα μετοίκησης για να αποφύγουν τις επιπτώσεις από το έργο και τις σοβαρές συνέπειες στην υγεία τους. Η θέση που διατυπώνεται από το ΥΠΕΧΩΔΕ, ότι "είτε το θέλετε, είτε όχι το έργο θα γίνει", ισοδυναμεί με τη θέση "είτε πεθάνετε, είτε όχι το έργο θα γίνει" . Τέτοιες θέσεις και τέτοια έργα, βρίσκονται εκτός των Ευρωπαϊκών ηθικών και πολιτιστικών αξιών, έξω από τη λογική της "βιώσιμης ανάπτυξης" και της βελτίωσης της "ποιότητας ζωής" και γενικά των κατευθύνσεων και οδηγιών της Ευρωπαϊκής Ενωσης, αφού θέλουμε να λέμε ότι ήμαστε ισότιμο μέλος της. Αντίθετα διαπνέονται από πνεύμα περιφρόνησης της ανθρώπινης υπόστασης, από ένα πνεύμα "σύγχρονου κανιβαλλισμού", που δεν έχει ευρωπαϊκά στοιχεία.
Μην ξεχνάμε άλλωστε την ρήση του προηγούμενου υπουργού ΠΕΧΩΔΕ και νυν γραμματέα του κυβερνώντος κόμματος ότι ο Κηφισός αποτελεί το φυσικό σύνορο της Αθήνας με την άλλη Αθήνα.
Οι κάτοικοι της περιοχής σε συνεργασία με τις περιβαλλοντικές οργανώσεις και την Συντονιστική επιτροπή για την διάσωση της παραλίας του Σαρωνικού συνεχίζουν των αγώνα τους για να αποτρέψουν αυτό το έργο, παρ όλο που οι εργασίες έχουν ήδη αρχίσει.
Ήδη έχουμε προσφυγή στο συμβούλιο της επικρατείας και ή υπόθεση μας συζητήθηκε στις 21 Μαΐου.
Ακόμη έχουμε κάνει προσφυγή - καταγγελία στην αρμόδια διεύθυνση της ευρωπαϊκής ένωσης που χρηματοδοτεί το έργο και έχουμε ζητήσει να σταματήσει αυτή η χρηματοδότηση.
Είμαστε αποφασισμένοι αν δεν μας δικαιώσει το Συμβούλιο της Επικρατείας να προσφύγουμε στα ευρωπαϊκά δικαστήρια
Εμμένουμε στις θέσεις μας και ζητάμε:
1. Να μην κατασκευαστεί η υπερυψωμένοι λεωφόρο ταχείας κυκλοφορίας στον Κηφισό.
2. Να εξεταστούν οι εναλλακτικές λύσεις για τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις που προτείνουν Επιτροπή Κατοίκων Μοσχάτου - Ν. Φαλήρου ενάντια στο οδικό έργο στο Κηφισό ,το Εργαστήρι Αστικού περιβάλλοντος του ΕΜΠ και οι επιστημονικοί σύμβουλοι της επιτροπής και έχει αποδεχθεί η τοπική αυτοδιοίκηση.
3. Να προστατευθεί το οικοσύστημα του Κηφισού , να καθαριστεί το ποτάμι , και , σε συνδυασμό με το παλιό εργοστάσιο της ΔΕΗ Ν. Φαλήρου , να μετατραπεί σε χώρο περίπατου και αναψυχής για τους κάτοικους της περιοχής.

Δεν υπάρχουν σχόλια: